donderdag 16 mei 2013

Bee(sten)weer



Welkom!
~~~~~
Welcome!




Dear foreign visitors:
I feel like suffering from an English writer's block.
I hope you don't mind using the Google translator, which can be found in the sidebar on the left.


Ik weet het, het is een afgezaagd verhaal, maar toch wil ik even aflopen over het weer.
Het zal best oer Hollands zijn, of Fries zo je wilt, het zeeklimaat dat we hier hebben, maar dat hoeft dan toch zeker niet met zoveel hemelwater, wind en kou, in mei ook nog, gepaard te gaan, of zie ik dat verkeerd?
 Ik ga de handwarmers weer aan mijn stuur zetten, want de Vlerk wordt er ook niet soepeler in de omgang van.

Op 2 mei is trouwens mijn Bee 'uithangbord' volledig uit zijn nestels gestormd, dus het weer is al even van de kook, maar het hing vandaag weer, gerepareerd, luid en duidelijk te klapperen, 
al zou ik liever zien, dat het vinyl tafelzeil waar het van gemaakt is, verbleekt en smelt in de zon :>) 

Het heeft vandaag weer een stel bezoekers de weg naar de Zondagssteek Bee kunnen wijzen.
Wat was het gezellig! 
Productief ook nog!


Herma bracht een appeltaart mee (....) en haar Sampler, die ze aan het doorpitten is:






Met mijn lamineerapparaat had ik de op dik papier overgenomen malletjes van de Klosjes voor Saapke mooi en stevig geplastificeerd, zodat zij ook kan beginnen aan haar Klosjes project, waarvoor ze haar voorraadje stofrepen had meegebracht om die eerst maar eens te sorteren.






Ook vliegensvlugge Naenke schoof nog gezellig aan.
Zij is druk doende een omslagdoek te haken. 


***



Ondanks, of juist dankzij de aangename, doordeweekse en zondagse steek-relax-stand, waar ik mezelf sinds een week of drie in heb gezet, is mijn stapeltje Klosjes al gegroeid tot 57 stuks.

Op drie dienblaadjes heb ik alle onderdelen klaarliggen en in mijn taartpunt speldenkussen heb ik een heel stel kant en klaar ingeregen naalden gestoken.
Dat geeft de dagelijkse 'prikacties' een vlotte start en ik kan voorlopig lekker doorwerken.


***



Ik ga water opzetten voor een bakkie; daar ben ik aan toe.
Dan de kuiten gestrekt op een stoel en misschien nog een Klosje bouwen. 
Heerlijk op mijn gemak in de vrolijk en vitaal 55+ versnelling prikken :>)

Een fijne avond gewenst en graag tot ziens!
Groetjes!


Jeanneke

*



13 opmerkingen:

  1. Was weer gezellig hoor. Zelfs nog wat steekjes gedaan. Volgende week weer op herhaling, hoewel het voor m'n lijn niet zo best is. Verheug me er nu al op. Fijn week-end en prikze.
    groetjes Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt groot gelijk, mijn vader zei het al: rustig aan dan breekt het lijntje niet! Hier was het vandaag zowaar zonnig en morgen weer hebben ze beloofd. je zou er moedeloos van worden.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das Herz sieht super aus.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag echt een dag om lekker te prikken! Veel plezier.
    Groetjes Jellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het pinksterweekend voorspelt ook alweer niet veel soeps. Dus ik begrijp jou gezeur over het weer wel. Ik ben het ook spuugzat hoor!! De boot ligt in het water en we hebben hem nog niet eens helemaal aangekleed om te kunnen varen. Wat een raar land hebben we toch!!
    We kruipen maar weer tussen de lapjes.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handig een voorraadje naald en draad.
    Leuke projecten
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, ik heb toch zo'n zin om een keer bij jouw Bee te komen kijken. Zoveel moois als daar gemaakt wordt. En nog gezellig ook.
    Met dat herfstweer in NL blijft het wel lekker handwerkweer. Da's dan weer een voordeel.
    Hier in Zweden al 2 weken prachtig weer. (niet om je jaloers te maken hoor ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je taartpunt speldenkussen is werkelijk helemaal super :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lovely to see what everyone is up to Jeanneke. It sounds like your spring weather is being as chaneable as our autumn weather!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi Quilt hart:o)

    Ik nog met m'n zonnige regenblogje .... ;o) maaarre aan (bijna) kapot gewaaid zijn is niet veel prettigs !
    Gelukkig hangt je Bee bord weer .

    Fijn weekend !
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Laten we elkaar met dit plup weer maar met hele leuke blogjes zoals die van jou verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier in het zuiden ook regen, maar... alles is nog nooit zo groen geweest en door de late bloesem hebben we dit jaar geen vorstschade ;)
    En laten we eerlijk zijn heerlijk quiltweer.
    Goed idee die naalden al van draad voorzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje jij bent echt goed georganiseerd bezig, heerlijk om te zien maar vast ook heel heerlijk om zo te kunnen werken?

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen