zaterdag 27 oktober 2012

Van ruilen komt huilen? - From the swap into the sob?

Welkom!
~~~~~
Welcome!


 
 Een tijdje geleden bood Marga  (die ik heb leren kennen bij de Siggyruil) aan,
om één van mijn twee Siggy quilts machinaal voor mij te quilten,
aangezien ik op mijn QRR ( waarover straks meer...)
zelf niet meer uit de voeten kan met mijn vlerk,
dus van machinaal quilten zal in Huize Zondagssteek niets meer terechtkomen.
De quilt had ik al geregen, 80/20 Hobbs ertussen en een zachte katoenen dekbedhoes, die ik een jaar of vier terug bij de Aldi kocht, had ik in tweeën geknipt, om als achterkant voor beide quilts te gebruiken.
Zo ging dus die ene quilt een paar weken geleden op de post naar Marga.

Gaat vanmorgen om bij twaalven de bel, staat Man Post op de stoep met een pakket,
 de afzender duidelijk bovenop in beeld... Marga.
Ik wist niet wat ik zag, was totaal verrast, want gisteren liet ze mij nog weten, dat het nog wel even aan kon lopen, eer ze aan de laatste toertjes toe zou komen.

Ik ben helemaal gelukkig met Marga's mooie werk en zo zie je dat het gezegde "Van ruilen komt huilen" niet altijd opgaat; zeker niet in het geval van de Siggyruil!

 Zó (móói) is Siggy quilt No. I geworden: 
    


 
 

A while ago Marga (whom I became acquainted to by joining the Siggy Swap)
offered to machine quilt one of my two Siggy quilts, as I can't quilt on my QRR anymore, 
due to that nasty hand injury.

What a lovely gesture, don't you think?
The siggy was sandwiched already, so I wrapped and sent it to Mrs. Superstitcher couple of weeks ago.

It was sandwiched, 80/20 Hobbs batting and a soft cotton duvet cover I bought four years ago at Aldi's was cut in two halves as a backing for both quilts.

Today, at noon, Mr. Postman rang at the door with a package that obviously came from Marga.
I was thrilled, what a surprise!
It was so totally unexpected, since she told me yesterday that it would take some more time,
seen the busy times she is in at the moment.

The saying ( I am giving the best possible translation )
"From the swap into the sob" surely won't do in case of the Siggy Swap!

 ***


 Een andere ruil waar geen gehuil van zal komen, omdat die mij rust
en mijn eveneens quiltende zus Jacqueline veel plezier bezorgt,
( allebei belangrijk voor een mens, zeker als dat mens een quilter is, nietwaar? )
is die, waarin ik mijn  Pfaff Q(uilt) R(olls) R(oyce) heb geruild voor haar moderne,
vlerkvriendelijke,  Husqvarna N(aai) R(olls) R(oyce).
Machinaal quilten zit er voor mij, zoals gezegd, niet meer in en Jacqueline kan uit die machine alles halen wat erin zit.
Dat verdient zo'n kapitale machine, maar dat verdient ook mijn dierbare zus.
Voor gewoon verstelwerk, of patchen, net waar ik nog aan toe zal komen,
heb ik een heerlijke machine aan de NRR.
 ~~~~~
Another swap that won't bring me into the sob is the one I made with my sister Jacqueline 
by exchanging my Pfaff Q(uilt) R(olls) R(oyce) for her  super, modern and hand-friendly Husqvarna from now to be called S(ewing) R(Olls) R(Oyce)sewing machine, 
which will do for the sewing and patching that I might want and be able to do on a machine.
And Jacqueline will get everything out of that great QRR.
That's what the QRR deserves, but also what my dear sister deserves. 

 ***


 Tussen de diverse ruilbedrijven door is deze tegendraadse vrouw op het blok gekomen;
ook niet om van te huilen!
~~~~~
In the meantime this Contrary wife came on the block, which won't bring me to tears either!

 
***


 Zó koud en nat was het hier vanmorgen:
~~~~~
It was freezing cold and wet here early this morning:

 

Beetje vroeg, vind ik. Nu al hagel en natte sneeuw.
Oktober maakt er een potje van.
Maar ik ook... en dan wordt het toch nog gezellig :>)
~~~~~
Hail in October... bit early I think.
But I try to keep things  tidy and cosy, 
also in my backyard :>)
 

 
De wintertijd geeft ons vannacht een uur langer om lekker onder de quilts te blijven knorren;
geniet ervan!

Bedankt voor je bezoek en graag tot ziens.
Groetjes!
 ~~~~
Coming night the clock will turn to wintertime, offering us one hour extra to enjoy our quilt-covered beds!

Thanks for stopping by, take care and hope to see you.

Cheers!


 Jeanneke

 *

16 opmerkingen:

  1. O wat lief van haar, en nu kan je van al je mooie siggys genieten, wat een lieve vriendin
    Het is schitterend geworden
    Fijn weekeinden groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your quilts are wonderful! I'm so glad you found someone to quilt them for you.She did a great job. It sounds like a wonderful exchange of machines with your sister. Good for you both!
    It will be 2 weeks before our time change here. It is cold here too, have had some frost and rain. There is snow not far from us now in the hills just to the west. Time for a cup of hot tea I think.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heeft ze hem mooi doorgequilt. Goed dat je machines hebt geruild met je zuster. Nu zijn jullie allebei blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig zijn er nog veel lieve mensen op de wereld, dat maakt toch een stuk leefbaarder!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je siggyquilt is erg mooi geworden, fantastisch dat Marga dat voor je gedaan heeft! En ik hoop dat je meer geluk hebt met de Husqvarna. Prettig weekend (zal wel lukken met een uurtje extra...)!
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je siggyquilt is super mooi geworden. Het is dan ook wel logisch dat je er een paar traantjes om laat.
    Het is ontzettend lief dat ze dat voor je heeft gequilt.
    Geniet er maar lekker van en het extra uurtje. ;0D
    Fijne zondag.
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie siggyquilt.
    Leuk dat jij ze bij elkaar hebt verzameld en lief dat Marga je heeft geholpen !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zie je maar dat in blogland nog weleens goede ruils gesloten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige siggyquilt. Geniet ee maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Complimenten voor Marga, wat is je siggie quilt mooi geworden.
    Je hebt een bijzonder lieve ruil gedaan, twee blije zussen! Veel plezier met je nieuwe machine.
    Wat heb je een mooi blok gemaakt!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lief van Marga, ze heeft je quilt mooi doorgequilt. Goed dat je hebt geruild met je zus hebben jullie er alle 2 wat aan..Veel plezier met je 'nieuwe'machine. Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  12. The quilt is absolutely beautiful. What a wonderful and generous friend to quilt this for you. Hope the sewing machine exchange works well with your injury. Best wishes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is je siggie quilt prachtig geworden zeg!!! En ik ben erg blij met je machine, maar dat is geloof ik wederzijds. X Jacqui

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Reken erop dat het wederzijds is! Op 23 november ga ik met 'Husqie' de NRR een workshop Jelly Roll quilt bij Jellie doen.
      Een heel toepasselijke invulling van Mama's verjaardag, dacht ik zo :>)
      Liefs,

      Jeanne.

      Verwijderen
  14. Dein Siggy-Quilt ist wunderschön geworden. Es sind aber auch ganz besondere Siggies, die du gesammelt hast.
    Liebe Grüße
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen