donderdag 15 maart 2012

Post en Geen bericht - Goed bericht

Goedenavond allemaal,
~~~~~
Good evening everybody,

Sinds zondag zijn er dik twintig Siggies binnengekomen. Ik zet ze allemaal mooi in het Siggy Archief, waar iedereen ze kan bewonderen.
Zelf heb ik de afgelopen dagen een hele batterij Siggies op mijn nieuwe machine zitten naaien voor een volgende ruilstuip :>)
Achtentwintig gingen er vandaag op de post.
Ja, ik kan er niets aan doen, ik word er gewoon blij van, van dat ruilen!
En mijn QRR (Quilt Rolls Royce) is zoiets fijns; voor alles is een knopje, zelfs voor het draadjes afknippen.
Mijn hand en ik kunnen onze lol niet op.
Het Otedama speldenkussen, gevuld met heerlijk geurende lavendel, dat ik een paar maanden geleden won in de Give Away bij Hubertine
wordt driftig gebruikt, dat zie je zeker wel?
~~~~~
  Every Siggy I receive is put in the Siggy Archive on this blog. I added 20 new ones that I received over the last four days.
I have been busy sewing a load of new Siggies to send out in another swap round. Twenty eight left De Zondagssteek's Residence today. 
I am sorry, but I can't help loving the Siggy Swap :>)
And my QRR is fantastic! There's a button for almost everything, even for cutting the threads.
Me and my hand, we are overjoyed. It is so relaxing, sewing on my new machine.
The Otedama pincushion, stuffed with lovely smelling lavender, 
I won a few months ago in the Give Away at Hubertine    
is of relaxational use in the proces of bulk Siggy-sewing :>)

 
*******


 Maandag was mijn driemaandelijkse controle bij de chirurg, vanwege de darmkanker, waaraan ik in 2010 ben geopereerd. Altijd toch weer spannend.
De eerste onderzoeken lieten geen bijzonderheden zien en voor de uitslagen van het bloedonderzoek gold de code: "Geen bericht - Goed bericht". Daar mocht ik vanavond om zes uur van uitgaan.
Dat wordt morgen gebak halen, of zelf wat lekkers bakken.
~~~~~
 Last Monday I had my quarterly colon cancer check at the surgeon's. The first results were fine and if I had not had any message by today about the results of the bloodtests, than everything was fine. 
At six p.m. today I thought it was the 'deadline'. 
No message received.
So, tomorrow I will buy or bake a lovely cake to celebrate the 'No news  -  Good news'!


  *******

Een Hollandse windmolen, die naar Holland - Michigan is vervoerd en weer opgebouwd, kreeg ik op een (verlate) verjaardagskaart geborduurd toegestuurd door blogvriendin met Nederlandse wortels BJ
uit Amerika.
Mooi!
~~~~
Blogfriend BJ from the USA sent me this wonderful (belated) birthday card. She embroidered a Dutch windmill, that was  transported from The Netherlands to and rebuilt in Holland - Michigan.
By the way, BJ has Dutch roots, too.

 

*******

Bedankt voor je bezoek en een fijne avond verder.
Groetjes!
~~~~~ 
Thanks for stopping by; enjoy your day or evening.
Cheers!

15 opmerkingen:

  1. Nice to see your post!! Glad sewing is going well - love all the siggies!! Yeah on the medical update!!! Lovely windmill card - happy belated birthday!

    blessings

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijn dat je weer een goede uitslag kreeg.wel een gebakje waard.
    altijd spannend.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet van je gebakje en met name om de reden!!
    Blij dat je speldenkussen van pas komt!
    Groetjes, Hubertine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ze net zitten bewonderen; ze zijn weer enig! Ja die QRR is echt super hé; geniet er maar van! En die taart; ja eindeloos...maar ik moet echt even wachten :)
    Fijne avond!
    liefs,
    Stel
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je goede uitslag en wat fijn dat je zo goed overweg kunt met je nieuwe naaimachine. Kun je toch weer lekker prutsen met lapjes.
    Ik heb nog geen tijd gehad om aan je telefoonhoesje te beginnen, dus graag nog even geduld. Hopelijk volgende week.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke dag! Een goede uitslag en dikke vriendjes met je prachtige aanwinst! Het weer is ook nog eens heerlijk, wat wil je nog meer!
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. No news is certainly great news! I am going to celebrate with you too. It is so exciting that your QRR is making sewing a pleasure for you instead of a painful ordeal. I love the built in thread cutter feature. I have it on both of my machines.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijn bericht om dat te lezen en dat was deze heerlijk taart zeker waard
    Wat een mooie kaart heb je gekregen
    Groetjes Joke en alvast een fijn weekeinden met mooi lente weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n goed bericht. Wat fijn dat je machine en jij al zulke goede maatjes zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow what a great machine! ... glad you are able to sew again now and happy for you that the news is good!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou dat is goed bericht! Dat heeft wel een taartje verdiend!Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk je siggy's en wat fijn dat je een goed bericht kreeg. Daar is een beetje feest vieren zeker op zijn plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is goed bericht! Verdiend een enorme taart.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zat een paar dagen zonder internet, maar ook van mij nog de felicitaties met het positieve bericht. Ik hoop dat de welverdiende taart goed gesmaakt heeft! En ook fijn dat je het meteen zo goed kunt vinden met je nieuwe Pfaff! Dat is dubbel genieten!. Lieve groet, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig, die goede uitslag. Het moet toch telkens weer spannend zijn.
    Leuk ook dat het zo goed lukt met je nieuwe machine. Vandaag of morgen krijgen we vast en zeker een quilt te zien die-je-altijd-al-had-willen- maken. Nog even oefenen!
    Hier schijnt het zonnetje en het belooft een heerlijke dag te worden. Hopelijk is dat bij jou ook het geval. Hartelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen