zondag 11 maart 2012

Een fijn weekend - A wonderful weekend

Welkom!
 ~~~~~
Welcome!
 
In het Siggy Archief zijn drie nieuwe Siggies opgenomen. 
Eéntje kreeg ik, buiten de lijst om, van Klaske en die wil ik graag nog even apart hier laten zien. 
Een heuse Flinterke Siggy plofte er vanmiddag op de mat

 This Siggy was specially made for me, apart from the official Siggy Swap, by Klaske
It shows her Butterfly design and I think it's so pretty.
 *******
   Vrijdagavond werd mijn nieuwe Pfaff al thuis bezorgd, in plaats van op maandag.
Uitgebreid kennismaken met mijn Quilt Rolls Royce zat er vrijdag echter niet in en zaterdag stond al heel lang gepland voor uitgebreid beppen en scrappen bij mijn zusje Stella in Groningen. 
Het werd een fantastisch leuke, gezellige dag, waar we weer even op kunnen teren.
 Sinds kort heeft zij een eigen hobbykamer, dus je snapt wel, dat we daar ongebreideld los hebben kunnen gaan, te midden van en met haar 'freubelspullen'.
Ik heb (natuurlijk niet alleen maar) zitten stempelen en ben met haar Cuttlebug aan de gang geweest.
Om een klein stempeltje uit haar arsenaal te laten zien, wat mij erg aanspreekt, gezien de geschiedenis met mijn hand, leek dit fotootje mij wel geinig...

My Quilt Rolls Royce was delivered last Friday evening, instead of next Monday, so I could try it out during this weekend, although I didn't really have much time to do so on Friday and Saturday, as I had planned to spend a nice long day chatting and scrapping with my sister Stella in Groningen, on Saturday.
Since a couple of weeks she has her own craft room and that's where we had so much crafty fun.
With me trying out the Cuttlebug and stamping; some cute little safety-pins...  :>)
We always have so much fun when we are together, whether it is with one, two or all the six sisters.
 *******

Ja, en toen was het zondag... tijd voor een echte Zondagssteek op de nieuwe machine.
Toen ik hem donderdag kocht, had ik al instructies over het inrijgen van het garen en het opwinden van de spoel gekregen. Dat was dus al bekend en met de handleiding erbij ben ik vanmiddag een heel eind opgeschoten. Een paar oefenlapjes gemaakt met sier- en borduursteken. Léúk!
Hier komen wat foto's, dan kun je zelf zien, wat mevrouw Zondagssteek uit heeft zitten vogelen met al die supersonische knopjes:
 ~~~~~
And finally, today I got the opportunity to make real Sunday's stitches on my new machine.
The first threading instructions had already been given when I bought the machine, last Thursday, so now I could try out a couple of the more than 200 stitches.
These are the first results:
De namen van mijn kleindochters (Loni Marije en Nine) op de slabbe die bij Oma in de la ligt
~~~~~
My granddaughters' names (Loni Marije and Nine) stitched on a bib

En een randjes- en alfabet proeflapje.
Leuk toch?
~~~~~
And some more excercises with special stitches.
Nice, isn't it?

*******

Tot zover voor nu.
 Een fijne avond verder.
Groetjes!
~~~~~
That's it for now.
 Have a nice day or evening.
Cheers!

11 opmerkingen:

  1. Heerlijk hé zo'n dag met zuslief, kan je zo van genieten. Je heb almeer met het machientje gespeeld dan ik. nog even dan klop ik bij jouw aan voor advies. Heerlijk speelgoed is het hé?

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dat moet echt wel een Rolls Royce zijn! Wat kan die veel.
    Hopelijk kun je nu weer een groot deel van je oude hobby oppakken.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor, een goeie naaimachien is zo fijn en je kunt er zoveel mee doen. Ik ben nu even echt in de ban van machinepiecen. Het kost me wel veel energie hoor. Eerst heel precies snijden en dan heel precies naaien, na de laatste vijf blokken op een middag was ik gewoon moe van de inspanning. Tja de leeftijd hè!!!!! Maar het resultaat is toch mooi!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geniet fijn van je QRR.
    wat je laat zien ziet er mooi uit.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik snap wel dat je hier dolgelukkig mee bent. Wat een fantastiische machine; ik vind dat slabbetje enig! Meid het wordt tijd voor je eigen etikketten; ik vind die strikjes echt een kraker van jewelste!
    Liefs,
    Stel
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo te lezen heb je een heel fijn weekend gehad. Veel plezier met je nieuwe machine, ik ga er woensdag eentje ophalen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je al zoveel met de machine kunt doen na een dag. Heel veel olezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zag je gistermiddag zitten achter de naaimachine, ik dacht laat me haar maar niet storen;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello, thank you for visiting my little blog.
    I love your stamped safety pins, they're so cute!
    I'm sure you will get a lot of use from your new machine, and how nice to have a crafty sister :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Succes met je nieuwe naaimachine! Goed dat je meteen van alles uitprobeert. Je zult er beslist veel plezier van hebben.
    Lieve groet, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen