vrijdag 2 maart 2012

'Bee'zondere vrijdag - Fantastic Friday

Welkom!
~~~~
 Welcome!


Vanmorgen vroeg opgestaan, zoals gewoonlijk, en als eerste de was- en de broodbakmachine aangezet.
E-mails gelezen; heerlijk, een heel stel welwillende Siggy ruilers, dus ik kon er alweer vijftien vers van de pers inpakken en dichtplakken.
Intussen waren was en brood klaar, dus de was opgehangen, het brood af laten koelen en een bakkie genomen. 
En ineens realiseerde ik me, dat het vandaag de eerste vrijdag van de maand, dus Open Quiltkoffer Inloop-Bee was, bij Jellie in Oosternijkerk. 
Daar wilde ik nu wel heel erg graag weer een keertje naartoe, dus mijn nieuwe, de stoute, schoenen aangetrokken en op de fiets gestapt voor dat ritje van een kilometer of tien.
Het zat hier potdicht door de mist en dat maakte de wereld wel heel mooi klein; ik vond het heerlijk!
 
Het was 'Bee'zonder gezellig bij Jellie!
Met een van de aanwezige dames heb ik een afspraak gemaakt, om bij haar thuis te komen kijken naar haar quilt,- borduur, -naaimachine. Zij kan mij er alles over vertellen, deed ze nu trouwens al, en demonstreren. 
Echt geweldig. Ik kijk er naar uit! Op 19 april ga ik het beleven.
Misschien is het met zo'n machine door alle gemakken en mogelijkheden voor mij wel te doen, om tòch fijn met lapjes en draadjes creatief bezig te blijven.
Ben stinkend benieuwd!

 
 
My day had an early start, as usual, and after I had put the washing-machine on and a multi-grain loaf in the baking-machine, I had a coffee break, checked the mail and suddenly realised today was first Friday of the month, which meant Open Quiltkoffer Quilt Bee at Jellie's .
I really wanted to go there, sharing coffee or tea, a nice chat and a good laugh! 
No stitching for me at the moment, but that didn't matter at all!
 
I pulled my bike out and went for the ten kilometers ride to Oosternijkerk.
There I met a lady who told me about her sewing-machine with 10.000 different possibilities. 
From running stitch to embroidery and quilting stitches.....
We planned one day in April for show and tell at her home on all about her miraculous machine.
Might open a new door for me.
I am really looking forward to that day in April!

 *******

Na veel gepuzzel, ge-verwijder, ge-update en met nog meer hulp van mijn zoon heb ik nu een fatsoenlijk Siggy Archief. Klik op de foto rechts en mijn complete Siggy verzameling komt in beeld.
~~~~~
 After a lot of deleting and updating, even more help of my son, I can show you my Siggy collection in a nice Siggy Archive on this blog.
 Klick on the picture on the right side and enjoy all those little masterpieces.

 *******
  
 Bedankt voor je bezoek en een fijne avond gewenst.
Groetjes en graag tot ziens!
~~~~~
Thanks for stopping by.
Have a nice day or evening.
Cheers!
 

7 opmerkingen:

  1. Ik hoop echt voor je dat je daar plezier in krijgt. Ik vind op de machine naaien ook heel erg leuk, heel anders is het maar je hebt toch ook zoveel mogelijkheden.
    Ik ben net terug van 10 dagen Nederland, vond jouw pakketje. hartelijk dank, prachtige stoffen. De randstoffen vind ik wat donker, misschien ga ik die wel proberen te ruilen......Die blauw met rode vd ik wel heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk vind ik het leuk om goedkoper van jou stofjes te kunnen kopen (eerlijkheid gebied me dat te zeggen) maar veel echt vele malen leuker zou ik het vinden als jij je draai terug kan vinden op en met een naaimachine. Hoop echt met heel mijn hart dat het mogelijk is voor je om dan toch met de lapjes (draadjes krijg je er vanzelf bij) bezig kan blijven.
    Heb zelf ook al een keer één quilt helemaal met de naaimachine gedaan, top, achterkant, quilten en de afwerkbies. Fijn weekend alvast.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoop dat je een draai kunt vinden op de naaimachine ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik werk bijna alleen met de naaimachine en dat gaat heel goed. Niet te lang achter elkaar natuurlijk. Fijn weekeinde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het ook weer een beezondere en gezellige dag! Met name doordat jij zo`n heerlijke klik had met de dames uit drente. Ben benieuwd hoe het gaat met die naaimachine.
    Groetjes van Jellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed dat je je realiseerde dat er ergens een gezellige bee was! Lekker een stuk fietsen en dan aanschuiven bij gezellige gelijkgezinde dames, beter kun je het niet treffen!
    Succes met je siggies, zo te lezen kun je nog een hele tijd ruilen, wat een animo!
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sounds like you have had a lovely and productive day or two. Good for you. I need to do a little computer maintenance as well. Your pincushion is adorable.

    BeantwoordenVerwijderen