vrijdag 18 november 2011

Speldenkussen

Goedemorgen!

 Vanmorgen vroeg heb ik dit fantastische speldenkussen afgewerkt.
Al met al heeft het me een week gekost om het in elkaar te zetten, die rechter vlerk doet nog steeds geen steek, maar het resultaat is gaaf, ja toch?
En ik heb toch weer wat kunnen prikken, dat doet mij ook goed.
Ik ben er wèg van.
~~~~~
Early this morning I finished this fantastic pincushion. 
It took me one week, due to my right hand still being off sewing-duty, but the result is great, isn't it?
I am very happy with it; also with the stitching I managed to do.
  
en ik vind het werkelijk super!
 In het middendeel is volop plaats voor quilt benodigdheden als potloden, (lijm)stiften, scharen, enzovoorts.
Ga naar Penny's Tutorial en maak er ook een (heleboel) zelf!
~~~~~
 In the centre, caddy part there's plenty of space for your quilting tools and scissors. Hop over to Penny's Tutorial and make one (or many for) yourself!

Ik ga er nog meer maken, alleen een maatje kleiner, want deze is royaal te noemen, gemaakt van hexagonnen met zijden van 2" = twee inches.
Ik denk dat een slag kleiner, zijden van 1 1/4 " , ook wel erg mooi en handig uit zal pakken.
Maar eerst moet ik nu als een haas door mijn huis heen, want morgen is het Sissy Day hier bij mij en dan wil ik de boel wel een beetje aan kant hebben.
~~~~~
 I want to make more of these Cute Caddies, but a bit smaller, because this one is really (Quilting) Queen size, with sides measuring 2". 
Next one will have 1 1/4" sides, which will turn out to be very cute and handy too, I think.
 But: now I have to race, tidying my house, preparing  for Sissy Day tomorrow, here at my home.

Een fijne dag gewenst en tot gauw maar weer!
~~~~~
Have a nice day.
Cheers!

10 opmerkingen:

  1. Wat is die leuk en handig. Ik ben telkens iets vergeten zodra ik me ergens ben gaan nestelen om heerlijk te gaan handwerken. Dit zou de oplossing kunnen zijn. Maar nu zit ik nog even volop in de kerstballen, ook leuk om te doen.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig! en bedankt voor de link,
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is lovely!! what a great job you did with that sore hand ... Have a wonderful time with your sisters ... thinking of you xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind em ook erg leuk.
    daar heb je vast veel plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love your pincushion caddy!
    Have a wonderful time with your sisters!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die is leuk geworden Jeanneke!! Handig ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk Jeanne. Kom morgen even kijken.
    Groetjes Jacqui

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schat van een speldenkussen en zo handig! Lekker voor op de bank: heb je alles bij de hand.
    Geweldig ook dat je het -ondanks je onwillige vinger- zo goed voor elkaar hebt gekregen, dat moet je veel voldoening geven.
    Leuke foto ook van zes zussen op een rijtje.
    Groetjes, Els G.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een leuke! Héél apart zeg, prachtig!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen