zondag 13 november 2011

Lapjeskater

Goedemorgen!

 Een tijdje geleden kocht ik op quilten marktplaats, kan me niet meer herinneren van wie, een charmpack voor € 13,50; een behoorlijk, maar redelijk bedrag voor 42 lapjes van een mooie kwaliteit en dessin. 
Mijn moeder zou zeggen: "Alle waar is naar zijn geld".
 Ik kwam er niet meteen aan toe om er iets mee te doen, had het niet opengemaakt, maar vond het al heerlijk, om het af en toe eens even te bekijken. Je kent dat wel... het was ook gewoon voor 'de heerlijke heb'!
Nu was van de week iemand op zoek naar zo'n charmpack en, omdat het hier voorlopig toch nog niet versneden gaat worden, heb ik het aan die quiltster verkocht; wel bekeken, niet geopend, prijsje er nog op, wat ik er indertijd voor had betaald, in een envelop, postzegels erop, en met een tevreden gevoel op de post gedaan.
Krijg ik gisteravond een mailtje van de zich verontschuldigende maar hoogst bezwaard voelende koopster van het charmpack, dat er in plaats van 42 maar 26 lapjes in het pakje zitten!

Je reinste Lapjeskater!
 ~~~~
Good morning!
  
 A while ago I bought a charmpack at quilter's market on the internet, can't remember anymore from whom, and paid € 13,50 for it. Not cheap, but a fair price, I think.
"Value for your money", my Mum would have said.
I hadn't opened or used the charmpack yet, but enjoyed looking at it from time to time... you know me... 
...so materialistic...and addicted to fabric :>)

This week I sold this charmpack to another quilter, also on the internet, and sent it to her, unopened before, untouched, unused.
Yesterday evening this buyer sent me an e-mail, which she found hard to do, telling me that the charmpack did not contain 42 squares, but merely 26!
I felt so sorry for the buyer and made a deal, paid part of the money back, but I feel very disappointed, like I've made a bad bargain.

 Out of square!


Ik ga vandaag mijn naam eer aandoen; het wordt een dag van de echte Zondagssteek!
~~~~
Today I'll celebrate my name-day...
 doing Sunday's Stitches!

Een fijne zondag gewenst en tot ziens!
 ~~~~
Enjoy your Sunday.
Cheers!

8 opmerkingen:

  1. erg zo'n dingen, je zit er maar mee dan,
    prettige zondag nog
    knuffs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is balen voor jou en de koper

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeps! das schrikken! vervelend voor jouw en de koper!groetjes fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Good Morning to you as well. I just wanted to add that not all charm packs are created equal. Each manufacturer packages them according to the number of fabrics developed for that line. And, quite frankly, 42 in one pack is not happening very often. Remember to always note on the label if the number of pieces is indicated. I purchased some the other day, one pack had 18, the other 29. So, buyer and purchaser beware.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh my ... never mind ... these things happen ... just be careful to check next time ... don't let it spoil your day ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Corrine,

    Thanks for your advice. However, the package said 42 squares.

    Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeanneke , do not feel badly , this was not your mistake but the manufacturer of the charm pack , you really should contact them . Have a happy day. hugs Sheila

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sorry that it happened! But thanks for letting us know - so we can be aware!! Have a great Sunday!!

    Blessings

    BeantwoordenVerwijderen